T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MERSİN / TOROSLAR - Osmaniye İlkokulu

ERASMUS+ 2020 -1-SK01-KA229-078206-2 Small-Scale Partnerships in School Education

   “Our Climate Our Future

 

“Activity Title: Effects of climate on the future of education“

 

MARCH 19th - 23th  2023

As a result of "Our Climate, Our Future" project, our students gained the following:

 1-Our students started to switch to environmentally friendly production instead of environmental consumerism.

 2- Our students, trapped in vertical architecture, began to enjoy nature by feeling the untouched nature.

3-Our students have developed awareness of protecting nature and living in harmony with nature.

 4 -Our students developed a conscious perspective on protecting nature by getting to know the environment they live in.

5-Our students contributed to the development of their skills in understanding nature-human-society relations and the problems experienced in these relations and producing solutions.

6-Our students' awareness of the functioning of ecosystems and their positive and negative effects on this ecosystem has increased.

7-Our students' motivation to take an active role in national or international environmental studies has been awakened.

 8-The environmental creativity of our students increased and their environmental curiosity was awakened.

9-Our students realized that the damage caused by waste to nature and living things can be reduced by recycling.

 10-Students who watch videos about how environmental pollution accelerates the melting of ice begin to worry about the environment and become more meticulous about this issue day by day.

 11-Students who learn the concept of climate change realize the physical, economic and social effects of water depletion and think about solutions.

 12-As our students got closer to the environment they lived in, they began to think more about cause and effect relationships.

 

13-In addition to raising awareness about environmental awareness, our project also taught students their own responsibilities at a very young age.

“İklimimiz, Geleceğimiz” projesi sonucunda öğrencilerimiz şunları kazandılar:

  1-Öğrencilerimiz çevreci tüketim yerine çevreci üretime geçmeye başladı.

  2- Dikey mimariye hapsolan öğrencilerimiz el değmemiş doğayı hissederek doğanın tadını çıkarmaya başladı.

 3-Öğrencilerimiz doğayı koruma ve doğayla uyum içinde yaşama bilincini geliştirdiler.

  4 -Öğrencilerimiz yaşadıkları çevreyi tanıyarak doğayı koruma konusunda bilinçli bir bakış açısı geliştirdiler.

 5-Öğrencilerimiz doğa-insan-toplum ilişkilerini ve bu ilişkilerde yaşanan sorunları anlama ve çözüm üretme becerilerinin geliştirilmesine katkı sağladı.

 6-Öğrencilerimizin ekosistemlerin işleyişi ve bu ekosisteme olumlu ve olumsuz etkileri konusunda farkındalıkları arttı.

 7-Öğrencilerimizin ulusal veya uluslararası çevre çalışmalarında aktif rol alma motivasyonu uyandırılmıştır.

  8-Öğrencilerimizin çevre yaratıcılıkları arttı ve çevre merakları uyandırıldı.

 9-Öğrencilerimiz atıkların doğaya ve canlılara verdiği zararın geri dönüşümle azaltılabileceğini fark ettiler.

  10-Çevre kirliliğinin buzların erimesini nasıl hızlandırdığına dair videolar izleyen öğrenciler, çevre konusunda endişelenmeye başlıyor ve bu konuda gün geçtikçe daha titiz davranmaya başlıyor.

  11-İklim değişikliği kavramını öğrenen öğrenciler su tükenmesinin fiziksel, ekonomik ve sosyal etkilerini fark eder ve çözüm yolları düşünür.

  12-Öğrencilerimiz yaşadıkları çevreye yaklaştıkça sebep-sonuç ilişkileri üzerinde daha fazla düşünmeye başladılar.

 

 13-Projemiz çevre bilinci konusunda farkındalık yaratmanın yanı sıra öğrencilere çok küçük yaşlardan itibaren kendi sorumluluklarını da öğretti.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 28.09.2023 - Güncelleme: 29.09.2023 10:13 - Görüntülenme: 130
  Beğen | 0  kişi beğendi