“Our Climate Our Future”
“Activity Title: Effects of climate on the future of education“
MARCH 19th - 23th 2023
As a result of "Our Climate, Our Future" project, our students gained the following:
1-Our students started to switch to environmentally friendly production instead of environmental consumerism.
2- Our students, trapped in vertical architecture, began to enjoy nature by feeling the untouched nature.
3-Our students have developed awareness of protecting nature and living in harmony with nature.
4 -Our students developed a conscious perspective on protecting nature by getting to know the environment they live in.
5-Our students contributed to the development of their skills in understanding nature-human-society relations and the problems experienced in these relations and producing solutions.
6-Our students' awareness of the functioning of ecosystems and their positive and negative effects on this ecosystem has increased.
7-Our students' motivation to take an active role in national or international environmental studies has been awakened.
8-The environmental creativity of our students increased and their environmental curiosity was awakened.
9-Our students realized that the damage caused by waste to nature and living things can be reduced by recycling.
10-Students who watch videos about how environmental pollution accelerates the melting of ice begin to worry about the environment and become more meticulous about this issue day by day.
11-Students who learn the concept of climate change realize the physical, economic and social effects of water depletion and think about solutions.
12-As our students got closer to the environment they lived in, they began to think more about cause and effect relationships.
13-In addition to raising awareness about environmental awareness, our project also taught students their own responsibilities at a very young age.
“İklimimiz, Geleceğimiz” projesi sonucunda öğrencilerimiz şunları kazandılar:
1-Öğrencilerimiz çevreci tüketim yerine çevreci üretime geçmeye başladı.
2- Dikey mimariye hapsolan öğrencilerimiz el değmemiş doğayı hissederek doğanın tadını çıkarmaya başladı.
3-Öğrencilerimiz doğayı koruma ve doğayla uyum içinde yaşama bilincini geliştirdiler.
4 -Öğrencilerimiz yaşadıkları çevreyi tanıyarak doğayı koruma konusunda bilinçli bir bakış açısı geliştirdiler.
5-Öğrencilerimiz doğa-insan-toplum ilişkilerini ve bu ilişkilerde yaşanan sorunları anlama ve çözüm üretme becerilerinin geliştirilmesine katkı sağladı.
6-Öğrencilerimizin ekosistemlerin işleyişi ve bu ekosisteme olumlu ve olumsuz etkileri konusunda farkındalıkları arttı.
7-Öğrencilerimizin ulusal veya uluslararası çevre çalışmalarında aktif rol alma motivasyonu uyandırılmıştır.
8-Öğrencilerimizin çevre yaratıcılıkları arttı ve çevre merakları uyandırıldı.
9-Öğrencilerimiz atıkların doğaya ve canlılara verdiği zararın geri dönüşümle azaltılabileceğini fark ettiler.
10-Çevre kirliliğinin buzların erimesini nasıl hızlandırdığına dair videolar izleyen öğrenciler, çevre konusunda endişelenmeye başlıyor ve bu konuda gün geçtikçe daha titiz davranmaya başlıyor.
11-İklim değişikliği kavramını öğrenen öğrenciler su tükenmesinin fiziksel, ekonomik ve sosyal etkilerini fark eder ve çözüm yolları düşünür.
12-Öğrencilerimiz yaşadıkları çevreye yaklaştıkça sebep-sonuç ilişkileri üzerinde daha fazla düşünmeye başladılar.
13-Projemiz çevre bilinci konusunda farkındalık yaratmanın yanı sıra öğrencilere çok küçük yaşlardan itibaren kendi sorumluluklarını da öğretti.