T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MERSİN / TOROSLAR - Osmaniye İlkokulu

Haberler

Mrt

Okulumuz 3-C sınıfı ve Öğretmeni Cemile AYDIN yürüttükleri E twinning projesi çalışmaları devam etmektedir..Türkiye'de 9 Kuzey Makedonya'da 1 ortak ile yürütülen proje 2024  yılıının Ocak ayında başlamış ve 2024 Mart ayının sonuna kadar tamamlanması planlanmaktadır.Eğitim Öğretimde oyunun önemini açıklayan bir projedir.Bu proje ile kuralları oyunlarla öğretmek,oyunlar aracılığı ile eğlenerek öğrenmek,öğrenme yaşantılarını zenginleştirmek,farklı kültürleri tanımak,yabancı dil becerilerini geliştirmek,aidiyat duygunusunu kazandırmak işbirliği içinde etkinlikler yapmak gibi kazanımlar hedeflenmektedir.

Eyl

   “Our Climate Our Future

 

“Activity Title: Effects of climate on the future of education“

 

MARCH 19th - 23th  2023

As a result of "Our Climate, Our Future" project, our students gained the following:

 1-Our students started to switch to environmentally friendly production instead of environmental consumerism.

 2- Our students, trapped in vertical architecture, began to enjoy nature by feeling the untouched nature.

3-Our students have developed awareness of protecting nature and living in harmony with nature.

 4 -Our students developed a conscious perspective on protecting nature by getting to know the environment they live in.

5-Our students contributed to the development of their skills in understanding nature-human-society relations and the problems experienced in these relations and producing solutions.

6-Our students' awareness of the functioning of ecosystems and their positive and negative effects on this ecosystem has increased.

7-Our students' motivation to take an active role in national or international environmental studies has been awakened.

 8-The environmental creativity of our students increased and their environmental curiosity was awakened.

9-Our students realized that the damage caused by waste to nature and living things can be reduced by recycling.

 10-Students who watch videos about how environmental pollution accelerates the melting of ice begin to worry about the environment and become more meticulous about this issue day by day.

 11-Students who learn the concept of climate change realize the physical, economic and social effects of water depletion and think about solutions.

 12-As our students got closer to the environment they lived in, they began to think more about cause and effect relationships.

 

13-In addition to raising awareness about environmental awareness, our project also taught students their own responsibilities at a very young age.

“İklimimiz, Geleceğimiz” projesi sonucunda öğrencilerimiz şunları kazandılar:

  1-Öğrencilerimiz çevreci tüketim yerine çevreci üretime geçmeye başladı.

  2- Dikey mimariye hapsolan öğrencilerimiz el değmemiş doğayı hissederek doğanın tadını çıkarmaya başladı.

 3-Öğrencilerimiz doğayı koruma ve doğayla uyum içinde yaşama bilincini geliştirdiler.

  4 -Öğrencilerimiz yaşadıkları çevreyi tanıyarak doğayı koruma konusunda bilinçli bir bakış açısı geliştirdiler.

 5-Öğrencilerimiz doğa-insan-toplum ilişkilerini ve bu ilişkilerde yaşanan sorunları anlama ve çözüm üretme becerilerinin geliştirilmesine katkı sağladı.

 6-Öğrencilerimizin ekosistemlerin işleyişi ve bu ekosisteme olumlu ve olumsuz etkileri konusunda farkındalıkları arttı.

 7-Öğrencilerimizin ulusal veya uluslararası çevre çalışmalarında aktif rol alma motivasyonu uyandırılmıştır.

  8-Öğrencilerimizin çevre yaratıcılıkları arttı ve çevre merakları uyandırıldı.

 9-Öğrencilerimiz atıkların doğaya ve canlılara verdiği zararın geri dönüşümle azaltılabileceğini fark ettiler.

  10-Çevre kirliliğinin buzların erimesini nasıl hızlandırdığına dair videolar izleyen öğrenciler, çevre konusunda endişelenmeye başlıyor ve bu konuda gün geçtikçe daha titiz davranmaya başlıyor.

  11-İklim değişikliği kavramını öğrenen öğrenciler su tükenmesinin fiziksel, ekonomik ve sosyal etkilerini fark eder ve çözüm yolları düşünür.

  12-Öğrencilerimiz yaşadıkları çevreye yaklaştıkça sebep-sonuç ilişkileri üzerinde daha fazla düşünmeye başladılar.

 

 13-Projemiz çevre bilinci konusunda farkındalık yaratmanın yanı sıra öğrencilere çok küçük yaşlardan itibaren kendi sorumluluklarını da öğretti.

 

May

Okulumuz öğretmenlerinden Ayşe MERAY TÜRKEL rehberliğinde yürütülen  Minik Kaşiflerin Uzay Yolculuğu projemiz ile okul öncesi öğrencilerimizin merak , keşif becerilerini geliştirerek yeni bilgiler edinmelerine fırsat sunan aşamaları destekleyerek "Gezegen ve Uzay" kavramlarını öğrenmeleri sağlandı. Projemiz ile öğrencilerimizi SkyView , Quiver , Aggie , Jigawplanet, Story Jumper , Comica Meege Cube Explorer gibi dijital öğrenme araçları ile tanıştırarak eğitim -öğretimi zenginleştirildi.Projemiz ile yaparak yaşayarak öğrenmelerini desteklemeye, hayal güçlerini geliştirerek yaratıcılık becerilerini geliştirmeye, yeni kavramlar ve kelimelerle tanışmasını sağlamaya, gözlem becerilerini geliştirmeye işbirliği , paylaşma , girişimcilik , iletişim becerileri ve sorumluluk bilincini geliştirme gibi kazanımları elde etmeleri için destek vermeye çalışıldı.  Minik Kaşiflerin Uzay Yolculuğu eTwinning Projesi Çalışkan Arılar Sınıfı öğrencileri ile başarılı bir şekilde  gerçekleştirildi.